Výmena sériových reproduktorov

V týchto časoch sa vyrába veľké množstvo áut a konkurenčné značky bojujú o zákazníka so všetkými dostupnými zbraňami. Bežný človek, ktorý si kúpi nové alebo ojazdené auto, má spravidla sériovu ( továrensku ) audio sústavu. Automobilky však ponúkaju pri kúpe vozidla aj drahšie a kvalitnejšie vyladenú aparatúru svetoznámych značiek, ale mnohých odradí ihneď cena. Práve takýchto ľudí sa týka riešenie založené na doplnkovej inštalácií audio sústavy v ich miláčikovi. Hlavne mladšia generácia túži po napríklad silných basoch ( často trhajúcich plechy vozidiel ) alebo čistých a zretelných výškach pri refréne ich obľúbenej skladby. Tu sa dostávame k rozdielom sériovej hudby od tej doplnkovej, ako sa hovorí šitej na mieru. Koľko z Vás si nemôže vypočuť vo vyšších hlasitostiach čo len jednu pesničku ,ktorá ma v priemere 3 minúty. Často sú to problémy ako vrieskajúce stredy, ktorých frekvencia je skôr otravná ako ľubozvučná. Snažíte sa vyladiť zvuk aspoň ekvalizérom, pridaním basov na najvyššie hodnoty. Reproduktor samozrejme zkresľuje, na čom sa podpíše aj výkon autorádia, a je to ešte horšie.  O veciach, ako priestor niekedy nemôžme ani hovoriť. Takže vychádzame z toho, že pri vysokej hlasitosti je to niekedy nepočúvateľné, tak sa obráťme voľbou počúvať potichu. Opäť tu je značný problém a to sú takzvané detaily, ktoré pri takejto nízkej hlasitosti sériové reproduktory, reprodukovať proste nezvládnu. Máme tu optimálnu a finančne nenáročnú variantu a tá je výmena reproduktorov, umiestnených v predných dverách automobilu. To je ten najpodstatnejší člen ovplyvňujúci celú akustiku auta v rámci toho, že poslucháč je šofér.

Rebríček TOP 3 reproduktory do auta 

 

 

Vo väčšine vozidiel sú reproduktory komponenté ( basový a výškový reproduktor samostatne umiestnený v dolnej a hornej časti dverí ) s priemerom 16,5 cm ( basový reproduktor ). Práve tento typ je najpredávanejší a aj najvhodnejší na zmenu ozvučenia vozidla. Finančne je to investícia podľa náročnosti poslucháča. Najlacnejšie vieme zohnať už za 50€ pár. Vo väčšine platí samozrejme čím je vyššia cena tým je kvalitnejší reproduktor, ale nie je to pravidlo. Niektoré kúsky ( okolo 100 € ) majú veľmi príjemny zvuk, vhodný niekedy aj pre náročnejšieho užívateľa.

Audio System R165

V staršich typoch vozidiel sa objavujú tzv. koaxiálne reproduktory, ktoré sa vyznačujú jednotnou konštrukciou. V jednom reproduktore sa nachádza výškač aj basák. Túto variantu neodporúčam, z toho dôvodu, že takéto reproduktory sa umiestňujú veľmi nízko od uší poslucháča ( dolná časť dverí ) a práve tým, že aj teda výškový reproduktor je na zlej úrovni ( veľmi nízko ), zvuk nevnímame tak kvalitne, priestorovo a čisto, ako pri komponentých systémoch, narozdiel od ktorých, je výškač umiestnený na hornej časti tapacíra dverí.

Audio System CO165

V takomto prípade koaxiálov, by som navrhoval prerobenie predných dverí na komponenty s určite počuteľným výsledkom. Nestretol som sa s človekom, ktorý si dal vymeniť svoje sériové reproduktory predných dverí za niečo kvalitnejšie a zainvestoval, bez toho aby nebol spokojný s výsledkom. S takýmito montážami je spojená problematika uchytenia a vytlmenia, ale to už je finančne náročnejšie, avšak značne to posúva kvalitu o niečo ďalej. Ale o tom až nabudúce.

 

Pridajte Komentár

Návrat hore